Direktlänk till inlägg 14 oktober 2009

I should have left this town this morning, but it was more than I could do

Av Mister Jinx - 14 oktober 2009 21:57

Jag vet inte om det var kärleken eller Bob Dylan som var avgörande när jag tog beslutet att riva mina biljetter och stanna kvar hos min dåvarande flickvän en vecka till. Klart att kärleken var den starkare kraften, men hade den vunnit över förnuftet om den inte haft hjälp av Dylans Tonight I'll Be Staying Here With You, en låt som ekade i mitt huvud flera dagar innan jag ursprungligen skulle åka hem? Det är märkligt hur musik kan påverka en, idén kanske aldrig hade fått fäste om det inte vore för att Dylan gjort tanken och handlingen "rumsren" i sin låt? Jag vet inte, svårt att säga i efterhand.


Hur som haver tycker jag att ni alla borde lyssna på låten, helst som den lät 1975, under Rolling Thunder Revue-turnén. Fast ni kan ju lyssna på den här tillsvidare: http://www.youtube.com/watch?v=u4yr-xoosPI


Fotnot: Min dåvarande flickvän är min nuvarande fästmö. Hon har stigit i graderna precis som jag, som inte längre är hennes pojkvän utan numer är betitlad som hennes fästman.


Fotnot två: Jag rev inte biljetterna, utan gav dem till henne så fick hon göra jobbet. Hon grät av lycka när jag en kvart innan avgång beslutade mig för att skita i att åka hem.

 
 
Tate

Tate

14 oktober 2009 22:30

Grymt med en dylanblogg, den om någon, ska jag följa.

Vacker historia.
"Amor primo deinde sensus" som det står på första sidan i Uffes bibel, som betyder "Kärleken först, förnuftet sist"

Allt gott! Glöm inte leendet

http://tate.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Mister Jinx

14 oktober 2009 22:39

Så trevligt med läsare. :)

Den är ganska trevlig, vi hade varit tillsammans i två veckor vid tillfället och... Det kändes tungt att åka tillbaks, så jag lät min mindre logiska och förnuftiga sida styra, ty någon gång måste man ju göra det som känns rätt istället för det som av förnuftet uppfattas som rätt.

Uffes bibel? Ingenting jag känner till, tror jag. Uffe? Lundell?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mister Jinx - 16 oktober 2009 17:56

Inget illa om Keith och de andra gubbarna i Stones, men ingen av dem kommer någonsin att bli mer rock än Bob Dylan. Överhuvudtaget har jag svårt att tänka mig att det finns någon som är mer rock än Dylan, och ännu svårare att tänka mig att det i fram...

Av Mister Jinx - 15 oktober 2009 22:11

Många män och kvinnor har genom åren försökt sig på att tolka låtar av Bob Dylan, många har lyckats men desto fler har misslyckats. I Sverige har en och annan artist försökt sig på utmaningen att tolka Dylan, och det har som sig bör blivit många magp...

Av Mister Jinx - 14 oktober 2009 21:22

Med detta inledande inlägg vill jag välkomna er till en av få svenska Dylanbloggar på nätet, mig veterligen existerar det bara en enda svensk blogg* med inriktning på Dylan utöver den ni nu läser, alltså min. Jag vet inte riktigt vad jag vill med den...

Presentation

Omröstning

Vilken är den bästa platta Bob Dylan släppte på 60-talet?
 Bob Dylan
 The Freewheelin' Bob Dylan
 The Times They Are a-Changin'
 Another Side of Bob Dylan
 Bringing It All Back Home
 Highway 61 Revisited
 Blonde on Blonde
 John Wesley Harding
 Nashville Skyline

Fråga mig

0 besvarade frågor

Livsviktiga länkar

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2009
>>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards